Teradyne Robotics debiutuje z rozwiązaniami opartymi na akceleratorze AI na NVIDIA GTC 2025. Pierwszy krok w dziedzinie robotyki współpracującej opartej

Nowe aplikacje oparte na sztucznej inteligencji prezentują zaawansowane możliwości w zakresie dynamicznej metrologii, programowania GenAI, uczenia się ze wzmocnieniem i montażu bimanualnego.

San Jose, Kalifornia, 19 marca 2025 r: Teradyne Robotics i jej partnerzy zaprezentują pakiet zaawansowanych rozwiązań robotyki opartych na sztucznej inteligencji podczas NVIDIA GTC 2025 w dniach 17-21 marca. Prezentacja stanowi pierwszą publiczną demonstrację AI Accelerator w komercyjnie opłacalnych zastosowaniach.

– Fizyczna sztuczna inteligencja wyposaża roboty w zdolność postrzegania i reagowania na rzeczywisty świat, zapewniając wszechstronność i możliwości rozwiązywania problemów, które są często wymagane przez złożone przypadki użycia, które do tej pory były poza zakresem –  mówi James Davidson, Chief AI Officer, Teradyne Robotics. – Zamiast po prostu wykonywać zaprogramowane instrukcje, roboty wyposażone w sztuczną inteligencję zyskują zdolność uczenia się, adaptacji i podejmowania świadomych decyzji w oparciu o ich dane sensoryczne. Dodaje:

– Pomyślmy o operacji logistycznej, w której roboty poruszają się po magazynie z ciągle zmieniającymi się układami i przeszkodami. Albo na placu budowy, gdzie roboty pomagają w zadaniach montażowych w nieprzewidywalnych i zmieniających się środowiskach. AI Accelerator pomaga naszym cobotom lepiej zrozumieć otoczenie, planować optymalne ścieżki oraz bezpiecznie i wydajnie wykonywać zadania w przestrzeniach, które wcześniej były niemożliwe do opanowania.

Ścisła współpraca z firmą NVIDIA

AI Accelerator to zestaw narzędzi zaprojektowany przez firmę Universal Robots (UR) z Teradyne Robotics we współpracy z firmą NVIDIA w celu umożliwienia rozwoju aplikacji opartych na sztucznej inteligencji poprzez wprowadzenie akceleracji sztucznej inteligencji do platformy oprogramowania nowej generacji UR, PolyScope X. Zestaw narzędzi jest zasilany przez akcelerowane biblioteki NVIDIA Isaac™ i modele sztucznej inteligencji, działające na module systemowym NVIDIA Jetson AGX Orin™.

Ujjwal Kumar, prezes Teradyne Robotics Group, z niecierpliwością czeka na możliwość podzielenia się nowymi fizycznymi aplikacjami AI z publicznością NVIDIA GTC.

– AI Accelerator zapewnia programistom rozszerzalną platformę do tworzenia i zmniejszania ryzyka aplikacji oraz skracania czasu wprowadzania produktów na rynek – mówi Kumar. – Nasze nowe aplikacje partnerskie obsługiwane przez AI Accelerator wyraźnie pokazują, w jaki sposób Universal Robots staje się preferowaną platformą dla fizycznej sztucznej inteligencji, stawiając czoła wcześniej nierozwiązywalnym wyzwaniom w robotyce współpracującej.

– Wdrożenia robotyki i fizycznej sztucznej inteligencji znajdują się na przyspieszonej trajektorii napędzanej postępami w generatywnej sztucznej inteligencji i symulacji z platformą robotyki NVIDIA Isaac – powiedział Deepu Talla, wiceprezes ds. robotyki i Edge AI w NVIDIA.  – Nasza współpraca z firmą Teradyne Robotics zapewnia tę najnowszą technologię i korzyści rozległej sieci deweloperów i partnerów Teradyne.

Rozwiązania partnerów UR prezentowane na NVIDIA GTC

3D Infotech – Dynamiczna metrologia: Prezentacja cobota UR3e, który skanuje obrabiane przedmioty, porównuje je z modelami CAD i podkreśla niedokładności wymiarowe, wyświetlając je na powierzchni obrabianego przedmiotu. AI Accelerator zwiększa możliwości percepcji cobota, umożliwiając mu dokładniejsze zlokalizowanie przedmiotu obrabianego w celu kontroli.

T-Robotics – Programowanie sterowane przez GenAI: Demonstracja cobota UR5e z obsługą maszyn CNC sterowaną przez LLM. Dzięki T-Robotics ActGPT użytkownicy mogą opisać konfigurację aplikacji w języku naturalnym i przetłumaczyć ją na program robota za pomocą AI Accelerator.

AICA – Reinforcement Learning Assembly: Przedstawia cobota UR5e wykonującego montaż przekładni jednoramiennej z wykorzystaniem uczenia ze wzmocnieniem. Cobot lokalizuje część za pomocą percepcji opartej na AI Accelerator, a następnie wykorzystuje umiejętność uczenia się ze wzmocnieniem, aby ukończyć proces montażu bogatego w kontakt.

Acumino – Montaż bimanualny: Akcelerator AI ułatwia bimanualnemu cobotowi UR5e uczenie się złożonych zadań manipulacyjnych na podstawie ludzkich demonstracji. System wykonuje zadanie obsługi kabla elektrycznego, a uczestnicy mogą współpracować z robotem w celu rozwiązania zadania.

Groundlight – wykrywanie detali w celu usprawnienia kompletacji: AI Accelerator trenuje model w celu wykrycia przedmiotu obrabianego i wygenerowania programu robota do kompletacji, a następnie weryfikuje, czy obszar roboczy robota jest gotowy, zapewniając solidne i łatwe do wdrożenia rozwiązanie.

Wszystkie rozwiązania zaprezentowane na NVIDIA GTC działają w oparciu o najnowszą wersję AI Accelerator (1.1). Nowa wersja integruje najnowszą wersję NVIDIA Isaac ROS, a w szczególności komponenty NVIDIA Isaac™ Manipulator, umożliwiając lepszą estymację pozycji i wydajność planowania ścieżki. Najnowsza wersja AI Accelerator oferuje również szybką łączność GMSL z czujnikami wizyjnymi, zaktualizowaną z USB3 i działa na najnowszej wersji PolyScope X (10.8).

Podczas gdy AI Accelerator koncentruje się głównie na cobotach UR, podstawowa sztuczna inteligencja i przyspieszona technologia obliczeniowa przynoszą również korzyści mobilnym robotom przemysłowym (MiR), innej firmie Teradyne prezentowanej na GTC. Podnośnik paletowy MiR1200 wykorzystuje wizję 3D i moduł NVIDIA Jetson AGX Orin do wykrywania palet, umożliwiając mu precyzyjną identyfikację, podnoszenie i dostarczanie palet w złożonych środowiskach.

– Wszystkie te aplikacje pokazują, że nasz AI Acclerator jest naprawdę stworzony do zastosowań, w których sztuczna inteligencja robi różnicę – wyjaśnia Davidson, który zaprezentuje na konferencji GTC Lightning Talk „Accelerating AI-Driven Robotics with Universal Robots” 18 marca o godzinie 14:00 czasu pacyficznego. Deweloperzy mogą teraz z łatwością wykorzystać fizyczną sztuczną inteligencję do tworzenia innowacyjnych aplikacji robotycznych dzięki płynnej integracji NVIDIA Isaac Manipulator, PolyScope X i przyjaznych dla użytkownika zestawów narzędzi. A my dopiero się rozkręcamy z kolejnymi innowacjami, które pojawią się jeszcze w tym roku.

O Teradyne Robotics
Teradyne Robotics jest światowym liderem w dziedzinie zaawansowanych rozwiązań robotyki, zajmującym się rewolucjonizowaniem procesów produkcyjnych poprzez innowacje w zakresie technologii robotów współpracujących i mobilnych.

Firmy Teradyne Robotics, Universal Robots i Mobile Industrial Robots (MiR) umożliwiają firmom każdej wielkości zwiększenie wydajności operacyjnej poprzez integrację mocy maszyn z ludzkim talentem. Nasza kompleksowa gama rozwiązań umożliwia firmom optymalizację procesów produkcyjnych, prowadząc do poprawy jakości produktów i zwiększenia wydajności, przy jednoczesnej znacznej poprawie bezpieczeństwa pracowników.

Teradyne Robotics jest oddziałem Teradyne (NASDAQ:TER), wiodącego dostawcy automatycznego sprzętu testującego i rozwiązań automatyki przemysłowej. Więcej informacji można znaleźć na stronie teradyne.com. Teradyne® jest zastrzeżonym znakiem towarowym Teradyne, Inc. w Stanach Zjednoczonych i innych krajach.

Dane wejściowe dla podpisów obrazów:
Zestaw narzędzi AI Accelerator zawiera wysokiej jakości, nowo opracowaną kamerę Orbbec Gemini 335Lg 3D i NVIDIA Isaac Manipulator, dając deweloperom możliwość wprowadzenia przyspieszonej wydajności i technologii AI do ich rozwiązań z zakresu robotyki.

Zestaw narzędzi jest płynnie zintegrowany i oferuje programistom pełną architekturę gotową do użycia od razu po wyjęciu z pudełka. Umożliwia takie funkcje jak szacowanie pozycji, śledzenie, wykrywanie obiektów, planowanie ścieżki, klasyfikacja obrazu, kontrola jakości i wykrywanie stanu.